2025-02-262025-02-262023-11-18https://eleusis2023.athenarc.gr/repo/handle/idx/1174Mystery 151 A Rave Down Below was a group exhibition curated by Panos Giannikopoulos, held at the Old Oil Mill Factory from 18 Novemeber 2023 to 11 February 2024, featuring the participation of acclaimed artists from Greece and abroad and showcasing a series of new productions. Mystery 151 A Rave Down Below explored the political dynamics of the body in motion from a simultaneously geological and cultural underground point. Alchemical wanderings from the historical past towards mythology and a post-industrial present culminated in a delirious dance. Inebriation, intoxication, revulsion, euphoria, release, vent, and ascent; a circular path from the body to the ground and back again. The exhibition’s narrative unfolded through the myths and history of the city of Elefsina and its Mysteries, with dance serving as a means of climax, a sacred ritual and a method for exploring concepts of death and loss. The opening of the exhibition featured a series of performances, among them that presented by Odete, who creates works that operate in the domain of music, visual arts, performance, and theatre. Her work was mainly an “eroto-historiographical” and paranoid archaeology (a method she develops with her performances). In Cicada/Cilada, departing from ancient Greek mythologies pertaining to secret processes of body transformations and manipulations, Odete traveled in a text-based act through the European Baroque and introduced people to the figure of castrati singers, prepubertal boys who underwent castration in order to maintain a soprano or contralto voice. Using the castrato figure as a starting point, the performance enabled a transtemporal connection and speculation on the relationship between the transexual body and the transcending musical body, weaving new lines of thought that aimed at healing the attempts to de-historicize trans embodiments. Through a cultural analysis voiced by a sassy character that was performed by Odete, the performance gave the tools to rethink the connection between sound and the body, life and death, in European history. Obsessed with using her trans femininity as a tool to unearth hidden histories, the performer goes on to contemplate and make associations as a pleasurable practice, understanding that if for her the time of reproduction is denied, then history and culture hold the seeds of her ancestrality.Το Μυστήριο 151 A Rave Down Below ήταν μία ομαδική έκθεση, που παρουσιάστηκε στο Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας από τις 18 Νοεμβριου 2023 έως τις 11 Φεβρουαρίου 2024, με τη συμμετοχή καταξιωμένων καλλιτεχνών από την Ελλάδα και το εξωτερικό και μία σειρά από νέες παραγωγές έργων, σε επιμέλεια του Πάνου Γιαννικόπουλου. Το Μυστήριο 151 A Rave Down Below εξερεύνησε την πολιτική δυναμική του σώματος εν κινήσει από το ταυτόχρονα γεωλογικό και πολιτισμικό υπέδαφος. Αλχημικές περιπλανήσεις στο ιστορικό παρελθόν, στο μεταβιομηχανικό παρόν και στη μυθολογία κατέληγαν σε έναν εξαγριωμένο χορό. Μέθη, δηλητηρίαση, αποστροφή, ευφορία, αποδέσμευση, εκτόνωση και άνοδος: μια κυκλική πορεία από το σώμα προς το έδαφος και αντίστροφα. Η αφήγηση της έκθεσης ξετυλίχθηκε μέσα από τους μύθους και την ιστορία της πόλης της Ελευσίνας και των Μυστηρίων με το χορό ως μέσο κορύφωσης, ιεροτελεστία και μέθοδο προσέγγισης των εννοιών του θανάτου και της απώλειας. Τα εγκαίνια της έκθεσης συνοδεύτηκαν από μία σειρά performances, μεταξύ των οποίων και εκείνη της Odete, η οποία δημιουργεί έργα που κινούνται στο πεδίο της μουσικής, των εικαστικών τεχνών, της περφόρμανς και του θεάτρου. Το έργο της ήταν κυρίως μια «ερωτο-ιστοριογραφική» και παρανοϊκή αρχαιολογία (μέθοδος που αναπτύσσει με τις περφόρμανς της). Στο έργο Cicada/Cilada, ξεκινώντας από τις αρχαιοελληνικές μυθολογίες που αφορούν τις μυστικές διαδικασίες μεταμορφώσεων και χειραγώγησης του σώματος, η Odete, μέσω μιας κειμενικής δράσης, ταξίδεψε στο ευρωπαϊκό μπαρόκ και παρουσίασε την εικόνα των καστράτων, αγοριών στην προεφηβεία που υποβλήθηκαν σε ευνουχισμό προκειμένου να διατηρήσουν φωνή σοπράνο ή κοντράλτο. Χρησιμοποιώντας τη μορφή του καστράτου ως αφετηρία, η περφόρμανς έδωσε τη δυνατότητα μιας διαχρονικής σύνδεσης, καθώς και θεωρητικών υποθέσεων που αφορούν τη σχέση μεταξύ του τρανς σώματος και του υπερβατικού μουσικού σώματος, υφαίνοντας νέους συλλογισμούς που στόχο είχαν την εξυγίανση ενάντια στις προσπάθειες αποϊστοριοποίησης των τρανς ενσαρκώσεων. Μέσα από την πολιτισμική ανάλυση που εκφράστηκε από έναν αυθάδη χαρακτήρα που ερμήνευσε η Odete, η παράσταση έδωσε τα εργαλεία για να επανεξετάσουμε τη σχέση μεταξύ ήχου και σώματος, ζωής και θανάτου στην ευρωπαϊκή ιστορία. Η περφόρμερ, που με πάθος χρησιμοποιεί την τρανς θηλυκότητά της ως εργαλείο για την αποκάλυψη κρυμμένων ιστοριών, συνεχίζει να στοχάζεται και να δημιουργεί συσχετισμούς ως μια απολαυστική πρακτική, κατανοώντας ότι αν εκείνη είναι αποκλεισμένη από τον χρόνο αναπαραγωγής, τότε η ιστορία και ο πολιτισμός κρατούν τους σπόρους της προγονικότητάς της.Διεύθυνση Σύγχρονης Τέχνης/Department of Contemporary ArtΠερφόρμανς/PerformanceΔιεθνής Συνεργασία/International CollaborationMystery 151 A Rave Down Below Odete performanceΜυστήριο 151 A Rave Down Below Odete περφόρμανςΠερφόρμανς/Performance