2025-02-262025-02-262023-11-18https://eleusis2023.athenarc.gr/repo/handle/idx/1173Mystery 151 A Rave Down Below was a group exhibition curated by Panos Giannikopoulos, held at the Old Oil Mill Factory from 18 Novemeber 2023 to 11 February 2024, featuring the participation of acclaimed artists from Greece and abroad and showcasing a series of new productions. Mystery 151 A Rave Down Below explored the political dynamics of the body in motion from a simultaneously geological and cultural underground point. Alchemical wanderings from the historical past towards mythology and a post-industrial present culminated in a delirious dance. Inebriation, intoxication, revulsion, euphoria, release, vent, and ascent; a circular path from the body to the ground and back again. The exhibition’s narrative unfolded through the myths and history of the city of Elefsina and its Mysteries, with dance serving as a means of climax, a sacred ritual and a method for exploring concepts of death and loss. The opening of the exhibition featured a series of performances, among them that presented by Nkisi. Nkisi Ngombe Kolongo, known by her alias Nkisi (spirits or spirited objects in the Congo Basin), explores the sensorial side of human experience through sonic resonances between traditional rhythms, hard European dance tropes, and synthesiser melodies. Her intricate sonic worlds channel Congolese cosmology through a dazzling array of contemporary club styles like gqom, juke, grime, and techno. Considering rhythm, echo, and melody as a vehicle for information exchange, Ngombe Kolongo used sound as a tool for exploring ways of thinking, mainly driven by African Cosmology of the Bantu-Kongo, as well as Noise Tantra and its reverberations. She is specifically focused on the idea “that hearing is seeing, seeing is reacting/feeling; whether audible or visual, all communication is to emit and to receive waves, transmitting and exchanging information through voice and voiceless forces.” Through Ngombe Kolongo’s sonic practice, this cosmological concept was considered in conjunction with Édouard Glissant’s idea of an échos-monde, exploring the recurrence of rhythms in the patterns and systems of a world in which everything is resonating with each other.Το Μυστήριο 151 A Rave Down Below ήταν μία ομαδική έκθεση, που παρουσιάστηκε στο Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας από τις 18 Νοεμβριου 2023 έως τις 11 Φεβρουαρίου 2024, με τη συμμετοχή καταξιωμένων καλλιτεχνών από την Ελλάδα και το εξωτερικό και μία σειρά από νέες παραγωγές έργων, σε επιμέλεια του Πάνου Γιαννικόπουλου. Το Μυστήριο 151 A Rave Down Below εξερεύνησε την πολιτική δυναμική του σώματος εν κινήσει από το ταυτόχρονα γεωλογικό και πολιτισμικό υπέδαφος. Αλχημικές περιπλανήσεις στο ιστορικό παρελθόν, στο μεταβιομηχανικό παρόν και στη μυθολογία κατέληγαν σε έναν εξαγριωμένο χορό. Μέθη, δηλητηρίαση, αποστροφή, ευφορία, αποδέσμευση, εκτόνωση και άνοδος: μια κυκλική πορεία από το σώμα προς το έδαφος και αντίστροφα. Η αφήγηση της έκθεσης ξετυλίχθηκε μέσα από τους μύθους και την ιστορία της πόλης της Ελευσίνας και των Μυστηρίων με το χορό ως μέσο κορύφωσης, ιεροτελεστία και μέθοδο προσέγγισης των εννοιών του θανάτου και της απώλειας. Τα εγκαίνια της έκθεσης συνοδεύτηκαν από μία σειρά performances, μεταξύ των οποίων και εκείνη της Nkisi. Η Nkisi Ngombe Kolongo, γνωστή με το ψευδώνυμο Nkisi (πνεύματα ή αντικείμενα που κατέχονται από πνεύματα στη λεκάνη του Κονγκό), εξερευνά την αισθητηριακή πλευρά της ανθρώπινης εμπειρίας μέσα από ακουστικές αντηχήσεις μεταξύ παραδοσιακών ρυθμών, σκληρών ευρωπαϊκών χορευτικών μοτίβων και μελωδιών από σινθεσάιζερ. Οι περίπλοκοι ηχητικοί κόσμοι της δημιουργούν έναν δίαυλο με την κοσμολογία του Κονγκό μέσα από μια άκρως εντυπωσιακή σειρά σύγχρονων μουσικών στιλ για κλαμπ όπως το gqom, το juke, το grime και η techno. Θεωρώντας τον ρυθμό, την ηχώ και τη μελωδία όχημα για την ανταλλαγή πληροφοριών, η Ngombe Kolongo χρησιμοποίησε τον ήχο ως εργαλείο για την εξερεύνηση τρόπων σκέψης, με κύριο γνώμονα την αφρικανική κοσμολογία των Bantu-Kongo και τη Noise Tantra και τις αντηχήσεις της. Επικεντρώνεται συγκεκριμένα στην ιδέα ότι «η ακοή είναι όραση, η όραση είναι αντίδραση/αίσθημα· είτε είναι ακουστική είτε οπτική, το νόημα οποιασδήποτε επικοινωνίας είναι να εκπέμπει και να λαμβάνει κύματα, μεταδίδοντας και ανταλλάσσοντας πληροφορίες μέσω της φωνής και των άηχων δυνάμεων». Μέσα από την ηχητική πρακτική της Ngombe Kolongo αυτή η κοσμολογική αντίληψη εξετάστηκε σε συνδυασμό με την ιδέα του Édouard Glissant για ένα échos-monde, εξερευνώντας την επανάληψη των ρυθμών στα μοτίβα και στα συστήματα ενός κόσμου στον οποίο τα πάντα συντονίζονται μεταξύ τους.Διεύθυνση Σύγχρονης Τέχνης/Department of Contemporary ArtΠερφόρμανς/PerformanceΔιεθνής Συνεργασία/International CollaborationMystery 151 A Rave Down Below Nkisi performanceΜυστήριο 151 A Rave Down Below Nkisi περφόρμανςΈκθεση/Exhibition